OPPDATERING 12.01.2022

Etter jul fikk vi fire positive tilfeller av korona på skolen. Disse ble satt i isolasjon allerede ved ankomst, og nærkontakter fra reisen ble satt direkte i karantene.

Etter 8 dager er alle nå tilbake i undervisning igjen.

Elever som tester positivt må selv oppgi sine nærkontakter og varsle foreldre/foresatte.

Vi følger retningslinjene i samråd med kommunens smittevernlege.

INFORMASJON OM OPPSTART I JANUAR 2022

Vi planlegger oppstart og elevmottak som normalt 03.01.21. Den første tiden vil vi være i rød beredskap og de første dagene vil være tilpasset til det. Kommunens smitteverntjeneste tester alle elever etter ankomst, og når alle har fått negativ test kan vi åpne opp til gul beredskap. Da er vi tilnærmet normal drift på skolen.

• Dere unngår å utsette dere selv for   åpenbare smittesituasjoner i dagene før dere kommer tilbake (selvpålagt karantene er absolutt å foretrekke). Ta gjerne en selvtest før dere starter på reisen.

• Har dere symptomer, venter dere med å komme tilbake til dere er friske, med mindre dere har negativ PCR å vise til.

• Er dere nærkontakter til noen med bekreftet smitte, gjennomfører dere karantene hjemme. Får dere beskjed om dette på reisen/etter å ha kommet til oss, setter vi dere i karantene på egen avdeling.

• Dere tar hurtigtest ved ankomst, og PCR-test 4. januar klokka 13.30, Skolen organiserer dette.

Vi forholder oss til bo-kohorter til vi har fått svar på PCR-tester, og det blir laget oppgaver som skal løses i kohortene. Det kommer flere nye elever på halvårskurs vår som vi skal ta godt i mot, så da er det fint med teambuilding på avdelingene.

For våre utenlandske elever:

Alle som reiser inn til Norge må registrere seg før ankomst til Norge, dette gjelder også norske borgere. Alle som kommer til Norge må teste seg etter ankomst, uavhengig av vaksinasjonsstatus.

For konkret informasjon om din situasjon, anbefaler vi deg å holde deg oppdatert her om INNREISE TIL NORGE .

Ta kontakt dersom det skulle være noen spørsmål 🙂