HALVÅRSKURS

For deg som:

• Trenger et fornuftig alternativ i noen måneder
  • Skal inn eller ut av militæret
  • Ikke har muligheten til å gå et helt år
  • Vil være en del av et fellesskap
  • Har lyst til å oppleve Helgeland og Nord-Norge

Hos oss kan du velge å gå på halvårskurs dersom du foretrekker det. Kanskje planene dine ble endret i løpet av høsten, og du trenger noe fornuftig å gjøre fram til sommeren. Kanskje du skal inn eller ut av militæret midt i skoleåret, eller starter på høyere utdanning i januar. Da kan halvårskurs være et godt alternativ.

Vi har halvårskurs på de fleste linjer, og om det er ledige plasser ser du på folkehogskole.no.  Der kan du også lese mer om de forskjellige linjene. De fleste på halvårskurs følger undervisningen sammen med de elevene som går på årskurs. Da blir det litt flere sammen og mer moro. Du blir fort en del av gjengen når du er åpen for å få nye venner, og som skole er vi opptatt av at alle skal ha det bra.  Vi vil at du skal få oppleve MOT, MESTRING og MULIGHETER når du er elev hos oss, og du kan velge mellom mange aktiviteter og valgfag i tillegg til linjefaget ditt.

Du kan søke lån og stipend i Lånekassen på vanlig måte. Her kan du se prisene for våre halvårskurs.

Mange som begynner på halvårskurs om høsten, velger å bli her hele året. Dersom du tenker at du vil det, må du gi beskjed skolen innen 15. oktober.

• Høstkursene 2023 starter søndag 20.08.2023.
  • Vårkursene 2024 starter 08.01.2024 (med forbehold om endringer)

Vi tar opp elever fortløpende til skolen er fylt opp. Det gis dessverre ikke studiepoeng for halvårskurs på folkehøgskole, men vi kan love at du får innholdsrike måneder med deg videre.

Dersom du har lyst til å møte noen elever som har gått på halvårskurs, kan du lese denne bloggen.

I 2023 tilbyr vi halvårskurs på følgende linjer:

Hvorfor vente? Søk nå!

Lånekassen kan hjelpe deg med finansieringen!