En serbers møte med norsk julenisse

Adventstid på Toppen er noe helt spesielt. Vi satte i gang siste helg i november med pynting av juletreet og peisestua, samt en ordentlig god ribbemiddag første søndag i advent. 3. desember arrangerte vi juletrefest på skolen. Med stort oppmøte, flere musikkinnslag fra de flinke elevene på w@m, et stort og fint juletre og ordentlig julestemning ble det en veldig hyggelig kveld. Festen ble avsluttet med besøk fra selveste julenissen som hadde med gaver til både store og små. Etterpå fikk vi servert julekveldsmat med julepålegg som elevene på valgfaget tradisjonsmat lagde i Alt-og-litt-til-uka, julekaker, kakao og kaffe. Denne helgen ble alle vekket av andreårselevene lørdag morgen som gikk luciatog og serverte kaffe og lussekatter på senga.

Juleferien nærmer seg med stormskritt. Denne uken skal det vaskes og de siste forberedelsene før ferien må bli gjort. Men før alle resier hjem på onsdag skal vi spise en god julemiddag sammen, både elever, lærere og annet personale.