konsert i black box

Forrige uke var det alt-og-litt-til-uke på Toppen. Elevene hadde på forhånd valgt hva de ville gjøre denne uka. Musikk, studio, tradisjonsmat, jegerprøve, digitalfoto, teater og ballspill var alternativene. Det som er morsomt med ei uke som denne er at vi får prøve noe som vi ikke gjør til vanlig. Litt variasjon i hverdagen er viktig!

15 flotte elever valgte å bruke uka til å dykke ned i musikkens verden. For dem besto uka for det meste av øving. På fredag skulle de nemlig ha konsert for resten av skolen, og de var fast bestemt på å gjøre en minst like god jobb som musikklinja hadde gjort på sine konserter. Det var god stemning i gruppa, og konserten gikk veldig bra. Det vanket mye skryt både fra mentor Alf-Marius og medelevene.

Elevene som valgte studio hadde også en super alt-og-litt-til-uke. Den første tiden gikk med til å lære seg det rent tekniske. Deretter spillte de inn «Hurt» av Johnny Cash ved hjelp av bl.a. to vokaler, bass og synth. Etter litt miksing og triksing var det ferdige produktet klart for fremvisning fredags kveld.

På tradisjonsmat fikk de være med på å lage litt av hvert. Ribberull, pølsemaking, småkaker, flatbrød og krumkaker var noe av det som sto på menyen. Resten av elevene fikk underveis i uka smake på godsakene.

Ballspillgjengen prøvde det meste av sporter. Volleyball, basketball, stussball, innebandy, fotball, håndball og kanonball er et utvalg fra det som skjedde denne uka. De inviterte også barn fra asylmottaket i Mosjøen. Det førte til mye lek og moro, både for elevene og barna.

Uka til elevene på jegerprøven besto for det meste av forberedelse til selve jegerprøven, som skulle gå av staben noen uker senere. De fikk også dra på skytebanen og skyte med både rifle og hagle. I tillegg fikk de se hvordan man flår et rådyr.

Alle sammen var veldig fornøyde etter ei litt annerledes uke, men det blir godt å komme tilbake til hverdagen igjen!