På søndag den 21.10.18 deltok vi på årets TV-aksjon – Mindre alene sammen. Elevrådet hadde regien, og tok ansvar for hvordan vi skulle gjennomføre dagen. De endte opp med å gi elevene valget om å være bøssebærere eller løpe et veldedighetsløp hvor man kunne spørre kjente å kjære om spons per runde. Elevrådet brukte timevis på å planlegge og organisere, og vi endte opp med en utrolig fin dag;

Dagen startet med busskjøring ned til friidrettsbanen på Kippermoen, der ca. halvparten av elevene skulle løpe (eller gå for de som ville det). Runden var på ca. 400 m, og i pissregn og vind sto de på startstreken klare til start. Det var om å gjøre å fullføre så mange runder som mulig på en time, slik at sponsorbeløpene ble størst mulig. Det var en vanvittig stå-på-vilje blant elevene, og mange runder ble løpt. En elev fullførte hele 32 runder – det tilsvarer 12,8 km!

Etter de slitne løperne fikk varmen i seg og spist middag var det tid for bøssebæring. Da kjørte en gjeng ned til rådhuset for å kvittere ut bøssene, og dermed bar det ut til ulike nabolag rundt om på Halsøy i nærheten av skolen. Det var fortsatt relativt kjipt vær på denne tiden, men med regnklær og ull var de fornøyde da de trasket ut døra for å samle inn penger. Via bøssebærerne samlet vi inn hele 17 000,- kr – helt fantastisk!!

Som belønning til alle de flinke elevene ble det igjen en liten gjeng på skolen som bakte 210 ferske kanelboller til kvelds. Med kanelboller til kvelds, slitne bein og tunge bøsser kan vi ikke si at det ble annet en en vellykket innsamlingsaksjon!

Elevråd, Folkehøgskole, Toppen, elever, kjærlighet

Elevrådet takker alle for innsatsen!