Vi har hatt avslutning med kull 2020-21 – for en herlig gjeng! Og avslutningshelga i år var tilnærmet lik det vi ønsker den skal være. Vi skulle så gjerne hatt foreldre og foresatte her som gjester, men det lot seg dessverre ikke gjøre. Vi som har vært her en stund, savnet å få møte flere i familien. Det er bestandig så trivelig og få møte «resten».

Fredag kveld var alle samlet i gymsalen, og linjene deltok med innslag på scenen. Når alle er samlet slik og oppe på scenen, uredd og byr på seg selv – da vises noe av utviklingen som har skjedd i løpet av året. Det er folkehøgskole på sitt beste, og vi håper at alle har fått mer mot til å utfordre nye sider ved seg selv framover. Også personalet bydde på underholdning, såpass at scenegulvet måtte vaskes grundig etterpå.

Den formelle avslutningen var lørdag 8. mai, og stunden ble strømmet sånn at foreldre og foresatte kunne delta digitalt. Det var sang fra personalet, taler, allsang og «takk for i år» fra alle klassene. En fin stund, blandet med tårer og latter, pynta elever og lærere. Det er alltid like vemodig å skilles etter et folkehøgskoleår. Likevel har vi hverandre bare et tastetrykk unna., og det er godt å tenke på.

Vi har hatt et godt år på Vefsn Folkehøgskole Toppen. At vi skulle komme oss gjennom året uten smitte og gjennomføre hele skoleåret, hadde vi nesten ikke turt å håpe på. Det var en god følelse å erkjenne at vi hadde klart oss så bra disse månedene. Og det er takket være at elever og personale har tatt så godt vare på hverandre. Fabelaktig innsats i alle ledd – elever, personale og stipper har samarbeidet godt.

Da takker vi alle sammen for året vi har hatt i lag, god sommer og  lykke til med fortsettelsen <3
Vi ses!