Som kjent er ingen dager like på Toppen folkehøgskole. Noe som er lett å understreke da elever og lærere, under lunsjen helt plutselig blir beordret ned i BlackBox for en liten minikonsert i regi av elevene på Lyd, Lys og Scene og ett trioband fra Work@Music!

Der fikk vi ett meget trivelig gjensyn med det eminente teaterbandet «BingoBanden BrusBrothers» – som ble skapt under vårprosjektet vi hadde med Work@Stage og LLS tidligere i år. Ekstra gøy er det når BingoBanden Brusbrothers orginalt består av 2 trommiser og en bassist/gitarist/potet, og her får de jammen meg visst litt allsidighet.

Elevene på Lyd, Lys og Scene hadde rigget opp en scene, stillt inn lys og lyd på guttene – og med medmusikant «Fredrik» bak lydbordet, får vi også oppleve en kreativ og ivrig, i overkant dominerende bruk av ekko-effekten! Men, det gjør ingenting, det er bare fint å høre at elevene bak lydbordet også har lært noe nytt =)

Som lærer er dette et av de spesielle øyeblikkene da man plutselig innser hvor mye elevene dine har utviklet seg på de knappe 7 månedene de har vært her, og etter en slik nydelig tolkning av John Lennons – Blackbird, er det vanskelig å ikke å kjenne fukten snike seg inn i øyekroken.