15227849_10209145793654796_1090627534_n

Det var en gang en sen høstkveld da andreårselevene satte seg ned og bestemte at det skulle lages et høstprosjekt. Da de hadde tenkt lang om lenge og lengre enn langt på hvordan de skulle ønske elevene velkommen tilbake til skolen etter en lang høstferie, fikk de ideen om å sette opp et eventyr. Men siden alle eventyrene allerede var lagd, bestemte de seg for å fusjonere de beste eventyrene og sette opp en sinnssykt bra forestilling.

img_1140

Først ut var andreårselevene som skulle over scenen for å prøve seg. Men det ferdigblandede eventyret endte i en stor knutete sirkel.

Da de hadde fått bekreftelse på hvem som var den vakreste i landet her, ga de oppgaven videre til de andre elevene. De skulle også opp på scenen for å prøve seg.

img_1139

Etter to dager med mye arbeid og lite søvn (de sov jo på erten), fikk vi endelig se resultatet. De hadde helt tilfeldig trekt eventyr og sjanger. I tillegg fikk de utdelt et ord de skulle klare å få smud med inn i eventyret sitt. Det var alt fra stumfilm/stumforestilling til Sci-Fi, og fra «Askeladden» til «Jack og Bønnestengelen» som ble vist. Det hadde vært en vrien oppgave, men alle hadde lagt sjela si i arbeidet.

img_1138

Fredagen var en storslått kveld med premiere og prisutdelinger.

Det ble delt ut priser for:

– Beste kvinnelige skuespiller

– Beste mannlige skuespiller

– Beste plot twist

– Beste tørre vits

– Beste eventyr

– Beste kostyme

– Beste musikalske innslag

Til slutt var det nasjonalsangen som skulle over scenen for å prøve seg. Etter litt kamp mot de rustne stemmene ble scenen til slutt bekjempet.

img_1137

Snipp snapp snute, så var hele høstprosjektet ute.