Toppen er vi nå inne i en periode med fokus på kvalitet og i den anledning har e-sport leid inn 2 instruktører for å heve nivået både individuelt og lagvis. De neste to ukene blir det stålfokus og 100% innsats fra alle sammen.

Instruktørene:

Matko «Feanor» Jemric

Matko har vært en personlighet i Europeisk League of Legends i mange år og har vært innom de aller fleste store ligaer vi har. De siste årene har han fokusert på den Greske nasjonale serien (som vokser utrolig fort) og han har gjort en split in Tyrkisk LCS for Galakticos. De to ukene han skal være her har lagene valgt å fokusere på drafting og macro noe som han er kjent for å være dyktig på. Etter perioden sin her så reiser han tilbake til Kroatia for å være med på oppstarten av den nye Balkan divisjonen i League of Legends som antas å få LCS status etter hvert.

Working with the school´s League of Legends teams has been a wonderful experience, and the school is doing a great job at ensuring the players have the perfect environment to grow and improve.

Billy «Nutri» Wragg

Billy har tatt turen fra England for å jobbe med Overwatch laget med hovedfokus på individuelle ferdigheter. Som trener har han flere års erfaring bak seg både som spiller og trener på høyest mulige internasjonalt nivå. Han startet som League of Legends spiller hvor han var av de høyest rangerte spillerne i Europa og innom flere forskjellige profesjonelle lag. De siste 2 årene har han endret fokus til Overwatch og som trener hvor han har vært med på å få frem flere av de lagene som nå er rangert blant de sterkeste i Europa og etter besøket her tar han turen til USA for å jobbe der.

The school has an extremely warm atmosphere, everyone I have encountered here has been very welcoming, working with the Overwatch team has been excellent and the facilities made available to me have played a big part in my ability to coach the team.

Disse to ukene er noe hele klassen har gledet seg til siden før jul og det er satt om som en del av forberedelsene til nye sesonger med feks Telenorligaen og folkehøgskoleligaen. Med dette håper vi å stille enda sterkere til start en det vi gjorde i høstsesongen og vi gleder oss til å se hvor langt vi kan komme før vi reiser til Copenhagen games i påsken.

Muligheten til å få veiledning av to trenere på dette nivået er rimelig unikt i Norsk sammenheng noe som hever motivasjonen for hele klassen og gir masse ny energi på starten av det nye året.

Som lag fikk vi virkelig en energiboost når vi fikk høre om nivået på treneren vi skulle få og alle møtte opp etter jul med masse motivasjon og iver. Vi har allerede fått masse gode tilbakemeldinger og er i gang med planene for de 2 kommende ukene. – Tor-Arne Forsjord

Jeg gleder meg til å få bedre innsikt i hva både jeg som spiller og laget kan forbedre oss på. Det er veldig gøy å få anledning til å få veiledning fra noen på nivået som disse trenerne kommer fra. – Hedda Moen