En sen torsdag kveld den 9. November dro E-sport klassen+ Henriette fra Nettserie og Alf Marius (lærer på W@M) til Spillexpo.  Vi kjørte buss i 14 timer med noen stopp innimellom for f.eks. å spise frokost på Scandic hotel i Trondheim. Etter en lang tur ankom vi endelig Spillexpo i Lillestrøm fredag ettermiddag. Vi tok ut alt utstyret vårt fra bussen og satte det opp inne på messen. Det vi dessverre fikk vite var at turneringene vi skulle spille i hadde blitt avlyst grunnet for få påmeldte, noe som var veldig synd siden det var hovedsaklig hvorfor vi var der, men dette stoppet oss ikke fra å nyte messen!

Toppen Esport

E-sport klassen før bussturen

Alf Marius og Kim satte opp en stand for folkehøyskolen hvor de promoterte både E-sport og W@M. Klassen gikk imens rundt og koste seg på messen, så på de forskjellig standsene som inneholdt alt fra VR-spillt (virtual reality), suvenirer, sluttspill i telenorligaen, nytt pc utstyr til cosplaying (kle seg ut som en karakter fra et videospill). Første laget i League of Legends spilte i høst i første divisjon i telenorligaen og finalen av sluttspillet ble vist på hovedscenen på messen. Det var ganske kult å se på med tanke på at dette var spillere de allerede hadde spilt mot og hadde litt kjennskap til. På søndagen var det en cosplay konkurranse hvor mange fra klassen kjente et par som konkurrerte.

På kveldene dro vi alle sammen ut for å spise på restauranter i nærheten. Vi endte som regel opp på en Thai restaurant fordi den var den eneste som hadde plass til en så stor gruppe uten at vi hadde ringt og bestilt i forveien. Etter middag var det tog til hotellet i Oslo eller hjem til familien, hvis man bodde i nærheten.

Søndag ettermiddag bar turen tilbake til skolen igjen. En lang busstur fylt av filmer, latter og fornøyde elever. Dessverre ble turneringene avlyst, men vi koste oss uansett.