Elvekajakk i Steinkjerelva

I linjeuka før høstferien reiste Kajakk & klatring – Canada helt til Steinkjer for å gjennomføre grunnkurs i elvekajakk i Steinkjerelva. Elva er fin å padle i for nybegynnere og lå i gåavstand fra der klassen hadde leir. Øktene var intensive, med et høyt aktivitetsnivå og bratte læringskurver. Det var spennende og utfordrende for alle – ingen av elevene hadde padlet i elv tidligere. Til tross for kaldt vann holdt vi varmen ved hjelp av ordentlig utstyr, strålende sol og både varm lunsj og middag hver dag. Vi var svært heldige med været hele uka og brukte fritiden mellom øktene til å slappe av og leke oss i sola. Kveldene ble brukt til matlaging og bålkos før de slitne kroppene la seg til rette i soveposene for å hvile til en ny økt dagen etter. Det ble en svært vellykket tur og elvepadling ga absolutt mersmak for klassen.