Brandsdal og Pettersen 1

Nok en uke full av fart og spenning på Toppen er over. Denne helgen har hele Mosjøen jublet over Bysprinten. Fitness Puls PT var så heldige å få besøk av to deltagere, nemlig langrennsløperne Eirik Brandsdal og Øystein «Pølsa» Pettersen. Eirik har andreplass i sprintverdenscupen både fra sesongen 2013/2014 og 2014/2015. Øystein var tidligere en sprinter frem til han bestemte seg for å satse på langløp i 2014.

Da de ankom skolen på fredag fikk vi i oppgave å lage en real treningsøkt for dem, slik vi selv pleier å trene. Vi tok oppgaven på strak arm og lagde en hard styrkesirkel for guttene. Vi hadde mange øvelser, men de var enige i at burpees helt klart var den verste. Øystein elsker «bajastrening», og derfor måtte vi jo ha med litt av det også. Vi utfordret guttene på en traktordekkveltekonkurranse mot oss. Vi fikk en stolt seier! Etterpå måtte begge lagene løpe fortest mulig over målstreken med tunge manualer i hver hånd. Her fikk skiguttene en velfortjent seier. Guttene ville at vi også skulle få gjennomgå litt, så de ordnet en kjempehard magetrening for oss. Heldige som vi var fikk vi ta bilder med guttene etterpå, før de jogget videre til hotellet hvor de skulle bo.

På lørdag var hele skolen med på ståheien. Vi fikk sponset t-skjorter og kubjeller fra Helgeland Transport Service til å juble og være heiagjeng på sprinten. HTS fraktet oss både til og fra Bysprinten med buss. Vi fikk heiet fram alle sprinterne fra frokost til middag. Solen skinte og alle var i godt humør selv om vi ble litt slitne etter noen timer. Fitness heiet selvsagt mest på Øystein og Eirik. Begge var dessverre litt uheldige, men stolte var vi likevel! Vi har nemlig trenet landslagsgutta på ski 😉

Tekst: Kristina Lihaug