Forrige uke arrangerte elevene på E-sport linjen vår en LAN på skolen. Det ble satt opp rollespill, boder med alt fra mat og drikke til en egen salgsbod for ulike spillprodukter. Det var duket for en fantastisk helg med masse gaming for både små og store!

Det var en kald torsdagmorgen. Det var rim på rutene og det kom lettere luftskyer når man pustet ut i den kalde luften. Første tegn på at høsten var over kunne man tenke, men det behøvde ikke de som var på toppen å bekymre seg for. De satt allerede gode og varme inne i gymsalen. LAN-et hadde nemlig startet kvelden før, så alle var godt forberedt med sine første tomme energidrikker på pulten, og hendene godt plassert utover keyboardet. De var klare for å game.

Gjennom helgen har det foregått turneringer i blant annet League of Legends og Counter Strike. Dette er de to spillene som elevene på E-sport linjen på Toppen har egne lag rundt. Det kom derfor ikke som noen overraskelse at det var toppenlagene som stakk av med seieren i samtlige turneringer. Men det var derimot ingen lett kamp. Begge seierslagene fikk motstand på veien opp, og måtte også lide noen tap. De var dermed meget fornøyde da de endte opp som seiers herrer.

Da vi spør læreren og hovedarrangør for det hele, Kim Erik, hvordan han synes det har gått får vi høre: «Det er klart at det alltid er litt stress å arrangere en så stor happening. Det er mye å ta hensyn til, men alt i alt synes jeg vi har fått det ganske bra til. Vi hadde litt problemer med nettet i forkant av LAN-et, men etter det var det ikke store problemene. Jeg ser det er mange litt slitne ansikter etter så mange timer med gaming, men jeg tror og håper at alle som enhver går ut med en god opplevelse fra de siste dagene. Det har ihvertfall jeg.»

Etter å ha vært samlet i samme rom 5 dager i strekk med kun noen luftepauser, doturer og noen lengre perioder med en blund på øyet var det tid for å dra hjem. Mens folk pakket ned PC-er, musematter og resten av utstyret ser man at alle har et smil om munnen. De ser ut til å ha storkost seg ilag med andre som har samme interesse. Så får vi se da, kanskje det blir en ny runde neste år?