Den tradisjonelle turneringen i Rumpefotball ble avviklet i uka som gikk. Den er en av de første utfordringene linjene har på Vefsn Folkehøgskole Toppen, og det ligger stor prestisje i både kostyme og innsats. Vi benytter anledningen til å presentere linjene og årets elever.

Friluftsliv Lett er en veldig fin og mangfoldig gruppe. Vi har elever fra hele Norge, og i årets klasse er det også to elever fra Danmark! Allerede første uka måtte de samarbeide om å finne kostymer og heiarop til den årlige rumpefotballturneringen. Ikke bare hadde de morsomme hatter på seg, men de gjorde en hederlig innsats på banen!

Linjene WAM–Band og Sceneproduksjon slo seg sammen til et djevelsk godt rumpefotball-lag. Hadde det vært en premie for beste sminke hadde helt klart denne gjengen vunnet. Evnen til samarbeid hadde de fra første start, noe de kommer til å få god bruk for resten av året.

E-sport imponerte stort da de nesten tok seg videre til finalen i årets rumpefotballturnering. Dessverre holdt det ikke helt for de russiske krigsheltene, selv om intens russisk kampsang ble spilt da E-sport inntok banen. Det gode samarbeidet innad i klassen kommer til å være en fordel når det skal spilles både «Counter Strike», «League of Legends» og «Fortnite».

Linjene Skuespiller og Nettserie fra kreativ seksjon har jobbet mye sammen denne første uka. De to linjene slo seg sammen under rompefotball-turneringen for å øke sjansene for å slå deres aktive motparter, dessverre med lite resultat. Til tross for dette holdt de motet oppe med hippie-kostymer og et kreativt rop som vant dem årets heiarop-pris!

WAM-Laptop stilte sterkt med et par seiere under årets turnering. Men dessverre, til lærer Alfs store skuffelse måtte de gi fra seg pokalen som fjor-årets klasse hadde vunnet. Selv om klassen ikke vant denne gangen, har vi troa på at denne flotte gjengen slår til i neste konkurranse.

Idrett Alt’s bane-brytende utkledning som idrettsutøvere var dessverre ikke nok til å vinne dem noen priser denne gangen, men var mer en nok til å ta dem helt til finalen. Det viser seg at treningsklær er best til å trene i, hvem skulle trodd. Gratulerer med andre-plassen!

Fotball og rumpefotball viser seg å høre godt sammen. Med deres gode skudd og sterke rumper overrasket ikke fotball-klassen med å gruse resten av skolen. Fotball-trøyene var på, og innsatsen var fenomenal. Denne klassen blir nok å imponere oss på nytt utover året.

Fjellsport og Kajakk sjarmerte publikum med cross-dressing og super innsats. Klassen oppnådde ingen seier denne gangen, men vi regner med de er flinkere i utendørs-aktiviteter. Vi håper vi får se mer av denne gode holdningen utover, og gratulerer de med årets kostyme-pris.