Proteinbar

FitnessPulsPT har storproduksjon av proteinbar

Elever på FitnessPulsPT, Idrett ALT og Fotball Fordypning er opptatt av trening og ernæring. Et normalt godt kosthold er nødvendig for å få optimalt utbytte av en periode med styrketrening. Kostholdet ditt kan være helt avgjørende for at du klarer å nå dine målsettinger. Vi ønsker å fremme sunne holdninger både til kosthold og trening.

FitnessPulsPT linjen skal i gang med en egentreningsperiode hvor alle elevene skal lage sin egen treningsplan over en periode på 6 uker.  De skal definere sin egen målsetting selv. Veldig mange ønsker å bli sterkere og fokusere på teknikk innen styrketrening.

Proteinbar

Enkle proteinbarer som alle klarer å lage!

For å bli sterkere må vi øke den totale muskelmassen. For å sikre muskelvekst må kroppen ha overskudd på mat. Med andre ord, vi må ikke sulte! Selv om vi trenger mer protein per dag når vi trener mye hard styrketrening, behøver vi ikke innta proteintilskudd for å dekke det økte behovet. Et kosthold med normalt inntak av kjøtt, melk og melkeprodukter gir både tilstrekkelig mengde kvalitet på proteinet til å støtte muskelvekst ved styrketrening. Maten bør inntas i 3-6 måltider spredt jevnt utover dagen.

Når du trener mye og er på farten kan det være litt vanskelig å spise noe etter trening. Da er hjemmelaget proteinbar løsningen! Det er mye billigere enn å kjøpe dyre kosttilskudd og utrulig enkelt å lage.

Vi anbefaler deg å prøve disse næringsrike proteinbarene våres.

Ingredienser:

• 2 kopper havregryn (160g)
  • 1/2 kopp melk
  • 2 ts kanel
  • 3 ss honning
  • 1 kopp peanøttsmør (ca. 16 ss)
  • 4 1/2 scoops proteinpulver (ca. 135g)
  • 15 dråper flytende søtningsmiddel (valgfritt)
  • 2-3 hakkede sjokoladebiter (valgfritt)
  • 1 liten boks rosiner

Fremgangsmåte:

fullsizeoutput_2fb

Bland melk, honning og peanøttsmør i en kjele på lav varme til det er blandet godt sammen. Ha i resten av ingrediensene og mer melk hvis oppskriften ser ut til å være tørr (den skal være svært tykk).

Ha massen over i en avlang form og smør det utover slik at det får en passende tykkelse. La det så avkjøles/stivne i en periode før du kutter opp i ca. 10 biter.

Pakk de gjerne inn i gladpack om du ønsker å ha de med deg i baggen.

Næringsinnhold per bar (10 Stk):

• Kalorier: 307
  • Fett: 14g
  • Karbohydrater: 29g
  • Fiber: 4g
  • Protein: 18,5 g

Lykke til fra oss på FitnessPulsPT, Idrett Alt og Fotball fordypning!