Hei du som leser dette, og velkommen inn i varmen.

Nå har høsten begynt å vise seg med vakre farger i naturen, og vi har kommet tilbake fra ferie. I den anledning har jeg vært på en liten intervju-runde og hørt om ferien til noen elever. I tillegg har jeg også kommet fram til den ultimate spillelisten med høst sanger, som jeg har tenkt å dele med dere.

Intervju med det gode folk

Reidun Kristine fra Trondheim som går på Skuespiller – film og teater.

Ka har du gjort i ferien?

Møtt masse vænna, vært på hytta, møtt folk fra folkehøgskole året mitt ifjor og vært hos besteføreldran mine. Kosa mæ i ferien.

Hvordan va det å komme tilbake?

Deilig å være tilbake. Godt å kjenne på savnet til folkan, men også komme rett inn i folkehøgskolebobla igjen.

Sang som du forbinde med høst, eller høre mye på på høsten?

«Vanskelig spørsmål, September – Green Day, første som poppe inn i hodet. Veldig høst selv om den e litt trist.»

Ka e det beste med høsten?

«Det beste me høsten e alle fargan, det aller fineste e naturen. Det e så vakkert.»

Emil fra Sandvika som går Laptop.

Ka har du gjort i ferien?

«Vært hjemme, vært med venner og spist mye maccern og ellers kost meg»

Hvordan va det å komme tilbake?

«Det er deilig. Var ganske morsomt, for det føltes litt ut som å komme hjem, selv om jeg kom hjemmefra/ var hjemme.»

Sang som du forbinde med høst, eller høre mye på på høsten?

«Ikke nødvendigvis høst med nattvibe aktig låt, men Minimalist – Virtual Riot»

Ka e det beste med høsten?

Beste med høst? «Det er fine farger åsså har man en unnskyldning til å sitte inne lenge»

Øyunn fra Bergen som går Fjellsport og kajakk.

Ka har du gjort i ferien?

«Vært på hytten, gått mye på tur, lagd pinnebrød inspirert av fhs og vært hjemme å sykla rundt i Bergen. Veldig fin ferie.»

Hvordan va det å komme tilbake?

«Det e veldig godt egentlig. Det er veldig mange folk som eg har savnet uten egentlig å tenke over det da. Det var litt tiltak for å komme seg hit, men med engang du er her, er det litt sånn at du skulle ønske at du va hær for 5 dagar siden.»

Fly me to the moon – Frank Sinatra

Ka e det beste med høsten?

«Det e egentlig stemningen om kveldene. Å kunne lage kakao, ha tent lys og det er fyrt i peisen. Det e det beste me høsten. Men det andre beste me høsten er jo å gå ute å se på bladene og fargene. Det er så virkelig herlig. Det er deilig å være både inne å ute, for du gjør helt forskjellige ting. Du har aktiviteter du kan gjøre inne og ute. Så det e innafor å sitte inne å se på film og drikke kakao, samtidig som det e innaforr å være ute.»

Christian fra Tønsberg som går Idrett ALT.

Ka har du gjort i ferien?

Vært å besøkt familie å venner, vært i Sverige, og vært litt rundt i byen å slappet av.

Hvordan va det å komme tilbake?

Det er litt rart. Føles ut som det er annderledes, og folk har kommet tilbake med andre perspektiv og følelser. En uke før vi dro tenkte jeg at det var helt greit med ferie, men siste dagen kjente jeg på at det var litt vemodig. Men nå er det veldig godt å komme tilbake, selv om det er litt anderledes.»

Høstsangen min må være Banana Pancakes – Jack Johnson

Ka e det beste med høsten?

Det beste med høsten er fargene. «Stemningen med det hele, det å sitte inne å drikke te og bare kose seg.»

Ikram fra Oslo som går linjen Friluftsliv lett.

Ka har du gjort i ferien?

Chillet i ferien. «Ikke mye faktisk. Jeg bare chillet å savnet fhs». Har møtt venner og festa litt, og så savnet fhs resten.

Hvordan va det å komme tilbake?

Deilig å komme tilbake! «Det var sikkelig deilig. Jeg savnet folk når jeg var hjemme, så nå som jeg er tilbake så er jeg happy».

The Beatles – All You Need Is Love

Ka e det beste med høsten?

“Det beste med høsten er fargene. Og det er deilig vær, det er ikke varmt det er ikke kaldt, det er midt i mellom”

Ja, høsten er ei vakker tid der naturen er nydelig med alle fargan. Dagan er litt mørkere, men enda mer koselig. Og selv om det blir kaldere ute, blir det bare varmere her inne på Toppen. Æ har laga ei spilleliste med sanga som passe til denne årstiden.
Så hent dæ en kopp te, legg dæ under et pledd med nånn i armkroken å slapp av, trøkk på play å nyt det!