Surf

Fornøyd etter en spennende og morsom dag med surfing!

Det første du må vite om Idrett ALT

Linja byr på et forrykende liv fylt med humor og mosjon. I uke én og to deltok idrett på treningsleir i Lanzarote, en eksotisk øy sør i Spania, kalt Club La Santa. Turen startet med en grytidlig flytur kombinert med liv og latter de neste fem timene over Atlanteren. Når vi endelig kom fram var det bare å hive i seg noe næring, og begynne å utforske alle de spennende aktivitetene de hadde å tilby på campus. Timeplanen var nokså fleksibel og man kunne selv velge hvilke aktiviteter man ønsket å delta på. Enten det var Stretch and Relax eller Ultimate abs workout. Likevel hadde vi mange sammen kjørte treningsøkter både på vann og på land.

De nestede dagene

De neste dagene besto ettermiddagen hovedsakelig av trening i vannet. Der surfing, windsurfing og Stand up padelig (SUP) var midtpunktet. Dette kan jeg med hånden på hjertet si at var noe alle stortrivdes med. Mye av ettermiddagene og kveldene ble det også lagt mye tid inn i volleyball og Beach volleyball. Her fikk alle utviklet sine ferdigheter og kjent solen steke på den kritthvite kroppen. Her ble noen kanskje litt mer rød enn andre. Klokken 18 ble det servert nydelig buffet med alt fra saftige filetter til vegetariske retter. Måltidet ble som regel avsluttet med en fruktrik is-buffet.

La Santa

På La Santa fikk hver og en utfordret sin egen treningskapasitet både individuelt og som et lag. Aktivitetene var tilrettelagt for å utvikle muskler og mentalitet til hver enkelt person, og lagsportene utfordret oss som et lag i hvordan håndtere samarbeid og kommunikasjon med hverandre. I tillegg var det klart at konkurranseinnsiktet i gruppa slo hardt igjennom i de fleste aktivitetene, som skaper et høyrere og mer intensivt nivå. Uansett fikk hver og en kjent på fysiske utfordringer og utviklet seg selv bedre som atlet, enten det var i volleyball, tennis, squash, minigolf, ABS-workout, bodybalance, dans, trening på surfebrett eller å sove i en hammock.

På slutten av dagene

På kveldene kunne man nyte en vakker solnedgang og la skuldrene senke. Trening er alltid viktig, men det er like viktig med restitusjon. Derfor ble kveldene alltid brukt til å stryke vårt sosiale forhold, med latter og sang. Siste kvelden ble det avsluttet med en heidundrendes mini-golf turnering der hver og en stilete individuelt.

Alt i alt har dette vært en strålende treningsfrie med masse moro og fysiske utfordringer. Jeg vet jeg snakker for alle når jeg sier at dette har vært en av de beste utenlandsreisene de har vært på, og vill nok aldri glemmes. Dette står nok i stor respekt for vår engasjerte linjelærer som duker og ordner i stand. På vegne av klassen vil jeg takke for denne gang og ønske neste års elever god tur!