12980594_1204709879554224_1618296211_n[2]

I forrige uke dro Idrett-fotball til en av de største klubbene i Europa. Opplevelsen av å være på Olympiastadion var overveldende. Tribunen rommer sitteplasser for 75 000 tilskuere! Hertha Berlin klarte bare 2-2 mot bunnlaget Hannover, men de 2 norske spillerne Per Ciljan Skjelbred og Rune Almenning Jarstein var svært sentrale i kampen. I tillegg til å se denne og en U23 kamp fikk elevene i løpet av oppholdet observere flere treninger, møte flere spillere deriblant Jarstein.  Vi fikk lære litt om treningsmetoder, om det å være profesjonell idrettsutøver og om hvordan Hertha Berlin ønsker å fremstå som lag. I tillegg til det fotballfaglige fikk elevene også på turen god tid til å bli kjent i Berlin. En fantastisk by med en historisk fortid som enda satte sitt preg på byen. Studieturen ble et minne for livet!