Inculcado-8

Det er mange elever som etter hvert har dratt tårevåt heim en dag i mai fra Vefsn Folkehøgskole Toppen. I mai 2009 var trommisen Lars Martin Hunstad fra Fauske en av dem. Og det fine med det er at vi i slutten av mars i år var så heldige å få være første spillested ut for turneen til bandet hans, Inculcado.

Det er alltid hyggelig å komme tilbake til Toppen, sier Lars-Martin. Det er andre gangen han er her med dette bandet, som ble startet rett etter at han var ferdig som elev på work@music – band.

Hvilke minner har du fra Vefsn Folkehøgskole?                                                                                                                Jeg har mange gode minner fra tiden her. Husker godt første møte med skolen og folka. Tiden vi brukte på øvingsrommene, jamming og sene kvelder i studio. Og ikke minst praten rundt bordene i matsalen, kveld etter kveld. Og luktene…. Kjenner dem igjen med en gang jeg kommer inn her.

Hva har året på Toppen betydd for deg?
Musikalsk betydde året mye. Og særlig fikk jeg kommentarer fra andre heime som merket at jeg hadde utviklet meg. På Toppen ble jeg sikrere på hvem jeg var og hva jeg ville, og jeg lærte mye av å være så tett innpå andre mennesker.

I forbindelse med at Inculcado slapp singelen «Dance my way» i mars, er bandet i disse dager ute på sin hittil største turné. Har du ikke hørt dem ennå,  så er det flere konserter på lista!

Inculcado turneplan