DSC02649-001

Inne i Eiterådalen henger isen og venter på oss. Her er det ofte noen grader kaldere enn ute ved fjorden, så selv om mildværet hadde gjort sitt inntog i Mosjøen var temperaturen perfekt for isklatring inne i dalen. Vi tilbragte en hel dag med øks og stegjern på vertikalt underlag. I løpet av året på Kajakk- og klatringlinja beveger elevene seg gjennom mange ulike elementer og naturtyper. Nå stod vi oppe på kanten av en fjellvegg og sikret, mens elevene gjorde sitt ytterste for å få festet stegjernene i isen. Inne blant trærne hadde vi fyrt opp lunsjbålet, og her kunne vi varme frosne fingre etter nærkontakt med isen. Frossent vann er magisk, men også flyktig. Plutselig er det borte, eller det har forandret seg. Det gjelder å utnytte mulighetene når de er der. Det ble en fantastisk deilig dag ute som vi avsluttet med å rappellere ned til veien under oss.