Deilig er jorden…?

Møt skuespillerlinja på Toppen i fri dressur! I ei forestilling der alt er lov, sensurdjevelen har tatt juleferie, og vi spiller på alt vi har, og ennå litt til 😉

Onsdag 13.desember hadde Skuespiller og LLS premiere på sin egen forestilling « Deilig er jorden», en reise i julekos og kaos for hele familien. Vi arbeidet med dette etter vi kom tilbake fra studieturen i Stockholm, og vi har ikke ligget på latsida! Vi skrev og improviserte fram ei forestilling der vi møter familien Tullerud og deres kaotiske og elleville julehøytid. Vi har ledd oss skakke og latt oss inspirere både av komiske situasjoner i egen familie, til sprø episoder fra Toppen.

Familien Tullerud er en klassisk «juledysfunksjonell famile», med en dement bestemor, irriterende småsøsken, barnehatende tante, utmatta mor, fordrukken far ..osvosv…  Denne forestillingen kan nok være en trøst for de som kanskje ikke bare gleder seg til jul.

I denne farsen får vi vite hva som egentlig skjedde når jesusbarnet ble født. Visste dere at det vandret dinosaurer rundt stallen? At det ikke var vise menn, men nisser som som skulle gi barnet gaver? At Maria muligens hadde et litt anstrengt forhold til hylende unger..? At jesusbarnet fikk ei myr i Nordland i nyfødtgave? At  stjernen de fulgte var Elvis Presley? 🙂

Vi får også gode juleoppskrifter på kortreist og økologisk  mat av en noe villfaren kokk, med en medhjelper med ennå mindre matkompetanse. Julemat kan tydeligvis være så mangt…

Julegaver kan være en opptur, men her møter vi folk som på ingen måte får det de ønsker seg! For hva skjer når Karl, får damekjole? Og RulleRuth som ikke har føtter får strikkastrømper..?

Se på bildene, og nyt de fargerike, flotte folka som presenterte høstens  morsomste  forestilling 😀

Takk for et kjempefint halvår sammen med dere, vi bare gleder oss til fortsettelsen.