Endelig Linjeuke igjen! Denne gangen pakket vi sekken full av klatreutstyr, og kjørte til Bodø by. Sommeren 2019 ble det bygd ferdig Norges største klatrehall i Bodø. Det er en helt ny hall med stort buldrerom, klatrerom og hyggelig personale som hjelper til med det vi spør om.

Under får du høre hvordan noen av elevene på Friluftsliv Lett hadde det i Bodø:

Hei Ida! Hva synes du var fint med Bodø? Det var fint å få klatre ett sted med mange ulike ruter, og det var deilig å komme seg litt bort fra Mosjøen og se litt mer av Nordland.

Kan du fortell litt om klatringen i den nye hallen? Det var oversiktlig og mye variasjon som er bra. Der var enkelt å finne ruter som passet mitt nivå, noe som gjorde klatringen morsommere. Det beste med turen var at vi fikk klatret mye! Jeg fikk også tatt Brattkort, slik at jeg kan sikre andre både på topptau og ledklatring.

Mange av elevene fikk klatret og jobbet med sikring. Flere fikk også muligheten til å ta topptaukort og brattkort. Målet for elevene på Friluftsliv LETT er at så mange som mulig har Brattkort før linjeturen til Frankrike i mars.

I Bodø møtte vi linjene Idrett ALT, Fotball og Fjellsport og Kajakk NZ. Vi var sammen torsdag kveld med pizza spising på Egon og sosial Bowling. Hva synes du Ida om å være på tur sammen med hele den aktive seksjonen på Vefsn Folkehøgskole Toppen? Det var bra å være med de andre på aktiv seksjon, fint å være litt flere på tur – blir litt mer liv.

Hei Kasper! Hva synes du var bra med Bodø? Jeg synes det var kjekt at vi fikk gjort forskjellige ting. Mye klatring, tur til Keiservarden og Saltstraumen. Dette var to fine utflukter med flott natur.

Kan du fortell litt om klatringen i den nye hallen? Klatringen i Mørkvedhallen var veldig bra! Mange ulike ruter for alle nivåer. Jeg fant alltid noe som passa og man kunne øve på. Det å kjenne at man blir motivert og bare vil klatre mer.

Hva synes du Ida om å være på tur sammen med hele den aktive seksjonen på Vefsn Folkehøgskole Toppen? Synes det var fint å spise pizza og spille bowling sammen hele den aktive seksjonen. Blir litt mer kjent med de på andre linjene da.