Toppen fhs

Da var det endelig vår tur til å få et nytt trofé i troféskapet! Andreplassen i kretsmesterskapet i volleyball for videregående skoler i mixklassen gikk til oss på Toppen. Dermed måtte vi rydde plass til det sølvfargede troféet. Vi hadde den glede å få arrangere det her på Vefsn folkehøgskole, hvor vi fikk besøk av Mosjøen vgs, Sandnessjøen vgs og Polarsirkelen vgs som henholdsvis endte på første-, tredje- og fjerdeplass. I likhet med da vi arrangerte Nord-Norsk Mesterskap i innebandy i Kippermohallen stilte vi med kiosk denne gangen også, og det ble gjort en god jobb i sekretariatet.

Finalen bestod av de to Mosjølagene Vefsn folkehøgskole og Mosjøen vgs og ble en meget nervepirrende affære. Med et støttende publikum i ryggen hadde vi gode forutsetninger for å stikke av med det gjeveste troféet, men allikevel ble presset for stort, og tredjesettet gikk tapt etter to jevnspilte sett. Det er ingenting å si på allsidigheten her på Toppen, KM-laget bestod av elever fra Idrett ALT, Kajakk og Klatring, Fitness PULS og Work@Music. Tross finaletap er vi veldig fornøyd med egen innsats og en andreplass er ingenting å kimse av. For ikke å snakke om den gode innsatsen som ble lagt ned i forkant for å kunne gjennomføre et godt arrangement.