Lag 1

Ikke lenge før påskeferien ble elevene på Kajakk og klatring delt inn i to lag og sendt ut på ”overlevelsestur” alene. Første dagen ble gruppene satt av på hvert sitt sted. De fikk koordinatene til hvor de befant seg og beskjed om hvor de skulle slå leir for natten.  De fikk også med seg noen oppgaver de skulle løse, der de blant annet måtte lage en limerick som inneholdt alle medlemmene på laget, og en konvolutt som ikke skulle åpnes før morgenen etter og som inneholdt viktig informasjon om ferden videre.

Dag 2 åpnet gruppene konvolutten og fikk i oppgave å komme seg til et gitt sted. Førstemann til stedet fikk poeng, i tillegg til at det der ventet en oppgave som begge grupper skulle løse. Deretter gikk ferden videre til målstreken der de skulle bli møtt av lærer og andreårselev. Her sov vi alle sammen i lavvo, med god mat, bål og en tidlig kveld, ettersom det var to slitne lag som krysset målstreken. Dagen etter ble konkurransen avsluttet med innlevering av oppgaver,  fremføring av limerick og en siste utfordring over elva.

Lag 1:

Det var en Per Arne fra Grong
Som digget sjampinjong
Så kom Aled og Aina
Med de fine beina
Og Patrick som var så fin og fjong

Lag 2:

Beistet Martin ville vinne
Andrea ikke tørrved kunne finne
Vi gikk over fjell og land
Så møtte vi en gammel mann
Som sa at Mathias var en kvinne