Nå som årets elevkull har forlatt oss og skal ut på nye eventyr, så har vi bedt noen elever om å oppsummere året hos oss. Jonas Aagård har gått på linja Friluftsliv LETT i år, og har dette å si om tiden på Toppen:

Hva var det beste med året? Det beste med året er alle turene sammen med klassen, spesielt Syv søstre turen er nok noe av det jeg kommer til å huske best!

Dine mål før og hva du har fått ut av året? Mitt mål for dette året var å pushe grensene mine, både komfortsonen men også de fysiske grensene noe jeg allerede iløpet av de første ukene fikk satt på prøve med rafting og tur til Syv søstre. Men med litt ekstra planlegging og flotte klassekamerater har alle turene gått kjempebra! Dette året har vært en stor opptur for livet mitt. Hele livet mitt har jeg vært usikker på meg selv og mine utfordringer. Men etter 9 måneder på folkehøgskole, stod jeg på scenen på mimrekvelden og fortalte om ryggmargsbrokket til 100 personer, noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle gjøre i det hele tatt.

Mine beste minner fra dette året er nok den første klasseturen til Syv søstre, Børgefjellturen med stiv kuling og plaskregn, og ikke minst Linjeturen til Frankrike som ble høydepunktet på et helt fantastisk år!