Jeg var ikke akkurat den personen som trudde jeg skulle havne på folkehøgskole, og ihvertfall ikke i Mosjøen! Og etter et år på Idrettslinja på Vefsn FHS har jeg fått opplevd så mye som jeg aldri trodde jeg skulle få oppleve på så kort tid!

Jeg har fått vært med på alt fra Fotball, Volleyball, Lacross, innebandy, sandvolleyball, amerikansk fotball, ski, baseball, kajakk, surfing, off roads biking, Paintball, basisøkter, rafting, Live og let die, grotte vandring, SUP, Zip-line, Hurtigruta langs Helgelandskysten og dette var bare noe av det jeg fikk oppleve på Idrett ALT!

Da jeg fikk høre fra læreren min at på dag nr 3 så skulle vi ut på rafting, da kjente jeg bare at gleden i meg kom fram. Og da var starten på et nytt kapittel i livet mitt i gang, og jeg var klar til å ha mitt litt livs beste år!

Beste opplevelsen min på Toppen var vel linjeturen min til La Santa! Aldri før har jeg vært i utlandet uten om Sverige. Den turen vil jeg som sagt aldri glemme! Vi var på en plass kalt «Club la Santa» hvor de har tidens beste treningsanlegg! Både tennisbaner, fotballbane, golf, squashbaner, surfe og SUP muligheter. Off roads biking, landeveissykling, et fantastisk fint basseng og tidenes herligste morgentrim! Jeg følte meg virkelig hjemme der. Jeg hadde det jeg trengte for å gjennomføre og prøve alt av aktiviteter!

Beste minnet mitt er vel da vi skulle spille fotballkamp mot Olderskog og at vi vant over dem! Det å få spille den sporten jeg elsker sammen med min herlige klasse, er bare helt fantastisk! Og en annen ting som også er et av de beste minnene mine, er vel da vi skulle prøve Zipline. Steike hvor tøft det var å henge i en stålband over vannet og se den herlige utsikten til Mosjøen! Beste med Zipline er vel at jeg også får jobbe her med den i sommer! Så har det ikke vært for året mitt på Idrett ALT, hadde jeg kanskje ikke fått tidens kuleste sommer jobb!

Beste av alt med idrettslinja på Toppen, er vel at vi var så heldig å få tidenes beste idrettslærer. Så masse energi og entusiasme, som gjorde meg sinnsykt motivert til å møte opp til timene hver dag! Takk Ulf Langmo for et herlig år!

Min konklusjon for de som ikke vet hva dem vil til høsten eller dem som vet, søk gjerne et år på folkehøgskole. Du får et år du aldri vil glemme! Min anbefaling er å søke Vefsn Folkehøgskole Toppen❤❤ Hadde jeg ikke vært på Toppen, hadde jeg heller ikke fått den flotte sommerjobben for Naturlige Helgeland!

Takk for et fint år!
Hilsen Selina Sæthermyr