_MG_1120

Gøy å bli kjent gjennom varierte aktiviteter.

Torsdag 26 januar var aktivitetslinjene Fitness, Idrett, Fotball, Friluftsliv og KKC i Mosjøhallen i forbindelse med ”prosjekt for andre”.  Dette er et årlig prosjekt Toppen pleier og ha, hvor hensikten er å gjøre noe for andre. I år gikk prosjektet ut på å gjøre noe for våre nye landsmenn som prøver å lære seg norsk, elever ved Vefsn spesialpedagogiske senter.

Elevene hadde satt opp varierte fotball øvelser.

Vi valgte da å ha en aktivitetsdag, hvor aktivitetene besto av blant annet klatring, fotball og tradisjonsleker. De fikk prøvd seg på både potetløp og sekkeløp, noe de syntes var veldig morsomt. Formålet var å få disse elevene til å få en annerledes skoledag, hvor de fikk være i aktivitet og samtidig lære noe nytt om den norske kulturen.

Det var gøy å lære bort norske tradisjonsleker, Potetløp, sekkeløp og mye mer.

Det var også stelt i stand en egen café, hvor vi serverte rundstykker, vafler, boller og saft. Noe som førte til en veldig koselig lunsj pause.

Cafe med god mat og drikke ble servert til 100 personer.

Elevene fra voksenopplæringen var veldig fornøyd med opplegget og syntes det var et veldig bra initiativ. Det er mange av dem som kommer fra en veldig tøff hverdag. Det var derfor veldig interessant å få høre om deres opplevelser, som er helt annerledes fra oss som er oppvokst i Norge.

_MG_1211

High five!!!