Tidligere i år, i ei helg i juni, reiste en stor gjeng fra Toppen-kullet 07/08 tilbake i tid, for å feire 10-års jubileum! 10 år hadde gått siden vi sorgtunge forlot skolen, og startet nye liv med vanvittig mange gode opplevelser, gode vennskap, kjærester og kunnskaper om livet generelt,  i bagasjen.

Vi var hele 47 tidligere elever som møttes denne helga. Det ble ei helt fantastisk helg! Å komme opp bakken til Toppen var som å komme hjem igjen. De samme luktene i matsalen, gymsalen, blackboxen og generelt på hele skolen. Flere av de samme gode lærerne. Den samme varme følelsen i kroppen, og den samme knallgode maten til kokken. Vi brukte helga på å mimre tilbake til året vi hadde sammen, med brownies i elevstua, mens vi så på videoer og bilder fra året vårt, morgensamling, tur til tårnet, LLS som rigga til konsert, band som øvde og bråkte masse. Vi satt oppe til langt på natt, skravla og lo. Skolen diska opp med en fantastisk festmiddag for oss, og vi fortsatte med konsert i blackboxen med hits fra skoleåret 07/08.

Vi håper dere andre kullene som snart skal ha 10 års jubileum får gjennomført deres dette. Og vi håper at du som vurderer et år på folkehøgskole gjør nettopp det. Og at du velger Toppen. Dette var virkelig ei helg vi vil huske for alltid! Takk for at vi fikk komme tilbake, kjære Toppen!

Tekst og bilde: Mette Fjellheim