Selv med tanke på at ingen kjente hverandre fra før på linja – i tillegg til at noen knapt hadde tatt i et kamera før – så har Nettserie allerede i løpet av første uke rukket å skrive, produserte og klippe første episode til deres egen skrekkserie «Helgen» – som lanseres på nett om kort tid! Produksjon av nettbaserte serier ligger i navnet, og det legges opp til et kreativt og intensivt produksjonsløp igjennom året. En 24-episoders julekalender står blant annet for tur til jul, så her er det bare å klikke seg inn og abonnere på YouTube-kanalen allerede nå: VefsnFolkehøgskole

Fra venstre: Kristian Larsen Hestås (Jack Torrance), Henriette Hovland (Daenerys Targaryen), Jarand Barkved (It), Thea Stormo Solberg (Harry Potter), Tor Henning Haugland (The Joker)

La meg presentere: ( Trommevirvel..) Skuespiller – teater og film

Denne herlige gjengen består av mange ulike personligheter, meninger og tanker, og SAMMEN utgjør vi en kjempefin mosaikk! Her ler vi sammen på 13 forskjellige dialekter, leker, synger, og er allerede blitt godt kjent med hverandre. Denne gjengen kommer til å le og gråte sammen i ni måneder, dele opplevelser og utfordringer og lære mer enn de aner. Nå sitter de og leser manus til sine første to produksjoner….Bare vent, snart spiller de forestilling på et sted nær deg. Vi sees vel da.. ?

Fjellsport og Kajakk New Zealand med 14 susende kajakker på tur: Espen padler med stil uten tvil. Marte gleder seg over  vannet for hun er skikkelig dannet. Anja derimot hater vann i sin tørrdrakt, og foretrekker land. Maria tar bilder i et sett. Hun hopper og danser og blir aldri mett. Adrian kjæsjer hele tiden. Sjukt å melde at han ikke har falt enda. Marius prøver ting han ikke kan, men se han er best av alle mann. Voldelige Vilde kjører i kjent stil. Hun padler  seg frem som i en bil. Håvard breefer og leker kul. Bare vent å se hva vi kan til jul. Se på Oline hun har gjort det før, og passer på at ingen dør. Erika med sin russerlue på. Ingen kjenner henne igjen nå. Margit har kajakk selv, men er ikke så erfaren i elv. Levi har utstyret på plass, og han gir alltid gass. Haakon er medlem av kajakk-klubben, så derfor er han ikke lubben. Håkon ligger hjemme, og han er ikke vanskelig å klemme. Guro er som alltid blid, der hun kaver rundt for å komme seg på gli.

«Work at music» er en herlig gjeng som lukter godt og spiller bedre. Med representanter som strekker seg fra Finnmarksvidda til USA, Serbia og «Verdaln» har de samlet seg rundt ett felles mål om å ta over universet og regjere med sang, musikk og sporadisk dans! Tipp topp(en), musikk i kroppen! »

Friluftsliv Lett består av 11 glade årselever og en  2.årselev. Dette er en fin gjeng som ønsker en skikkelig utfordring! Vi har allerede utfordret oss opp Mosjøens nye Via Ferrata som tar oss opp Øyfjellet på en alternativ måte. Vi gleder oss til ett år på linja????

E-sport startet ut med å dyrke sine feminine kvaliteter. Uten tvil en gjeng med humor!

Idrett ALT ser ut til å være en fargerik gjeng. God miks som også er klare for kreative krumspring!

Høyt henger de, men sure er de IKKE. Lyd-Lys-Scene er en liten og nett klasse i år, men ut fra innsatsen ser det ikke ut som om det har noe å si.

Da er det bare å glede seg til å  få se mer til alle sammen!