Også i år har elevene gått sammen om å danne et cheerleading lag på skolen. Helt på egenhånd og med stor entusiasme. Toppen sin cheerleaderhistorie startet med fjorårets elever og Henriette Yri Tungesvik som ivrig trener. De dannet TOPPERS CHEERTEAM og  stilte lag på Winter Open.  Og ikke nok med det. De gikk videre til NCL (NM) der de dro i land en 7 plass.

I år er det Christian Karlsen og Mina Nicoline Solum Bratsberg som er initiativtakere. Nå er det ny sesong og fra Toppen reiser det 17 spretne gutter og jenter til Norwegian Open til Kløfta for å delta på konkurranse i helga.

I god «alt-og-litt-til» ånd er det elever fra de fleste linjer med på laget. Sånn sett har det også ringvirkninger i skolemiljøet. Vi blir godt kjent på tvers av linjene og hele skolen er med og heier oss fram, sier Christian.

Vi starta med 2-3 treninger i uka og vi så tidlig potensialet i laget. Det var høyere nivå på oppstarten i år sammenlignet med i fjor. For eksempel Dennis som er flyer og veldig flink. Det er veldig sjeldent i Norge at gutter har denne rollen også, så det skiller oss litt ut. Nå har vi trent hver dag i 2 uker. De siste ukene har folk begynt å bli skikkelig gira og stemninga er på god. Vi har selvfølgelig ambisjoner om å kvalifisere oss til NM i år også.

For å bli et godt lag, er det viktig at man har tillit til hverandre og kan stole på at de rundt er konsentrerte og vet hva de holder på med. Det krever en god del disiplin og at man er litt uredd av seg. Så er det jo greit med litt god balanse og stødige bein da, sier Christian.

Deltagelsen har elevene blant annet finansiert via spleiselag på Spleis.no. Der har de fått inn over 8000,- . Så har de hatt dugnader i Mosjøen, med rundvasking og som flyttehjelp. Skolen stiller også med litt støtte til reisekostnader til laget.

Hvis du vil følge med på hvordan det går, så blir det lagt ut oppdateringer på Instagram. Både på topperscheerteam og på cheerno2018.

Vi ønsker alle på Toppers lykke til og god tur!

GO TOPPERS !!