Hvordan ha det koselig :

Det første du trenger er bra folk, det neste på lista er god mat, dermed er det godteri og sist og kanskje det viktigste av alt er et fort (det er ikke mulig å mistrives i et fort). Alt dette hadde Skuespiller –  film og teater under trivslinga. For dere som ikke vet hva trivsling er, så er det et gjeng mennesker som går sammen om å har det trivelig i lag.

Opplegget var klart lenge før dagen kom. Det var lagt planer, mat var kjøpt inn og alle var klar til en av de legendariske teater trivslingene. For å varme opp klassen til trivslingen startet det hele med en rebus laget av Sol og Henriette (+Robin).  De sendte resten av elevene rundt omkring på skolen, mens 2 års elev Emilie gjorde resten av forberedelsene til pølse grilling i peisetuen.

Etter Rebusen satte klassen igang med grilling av pølser i bålet som befant seg midt i peisestuen. Det ble laget grillspyd av pinner som var funnet ute. Kvaliteten på pinnene varierte stort, men dette stoppet ikke grillingen for den barske teatergjengen.

Etter at pølsene var godt grillet satte alle seg inni fortet og begynte å dytte innpå. Da begynte neste punkt på dagen, nemlig quiz. Men ikke en hvilken som helst quiz, det var nemlig en quiz om seg selv. Emilie hadde nemlig samlet inn barndomshistorier og bilder fra folkene i klassen.  En historie ble lest opp, deretter telte alle til tre og alle pekte på hvem de trudde var eier av historien. Her ble det mange overraskelser og mye latter. Det ble blant annet funnet ut hvem som hadde blitt truet av en middelaldrene mann med en pinne, hvem som badet i tran og hvem gomperomp er . Her er to av bildene som ble brukt, hvem kan dette være?

Etter pølse spising og quiz så kom det viktigste på agendaen, nemlig S`mores. Dette er en nydelig dessert som er et must når man griller. Alt du trenger er Mariekjeks, marshmallows og sjokolade. Du griller marshmallowen på bålet og hiver den deretter mellom to Mariekjeks sammen med en sjokoladerute.

Den perfekte avslutning på en trivsling! Tusen takk for at dere er dere! Vi er utrolig heldig som får være 2 årselever til en så fantastisk gjeng med mennesker. Hvis du vil finne ut mer om denne fine gjengen, gå gjerne inn på linken og sjekk ut her!