TV-aksjonen 2020

Her på Vefsn Folkehogskole har vi som tradisjon at elevene deltar i TV-aksjonen. Tidligere har elevene organisert åpen skole og gått som bøssebærere, men pga. korona har skolen i år valgt å gjøre det litt annerledes. Vårt bidrag til TV-aksjonen kom i form av et times løp, hvor hvert hus fant en sponsor og valgte en fra huset som skulle løpe. Sponsorene ble spurt om å bidra med 100 kroner per runde og det endte med at løpet klarte å samle inn over 31000 kroner, altså 310 runder! En runde var 400 meter lang, så det betyr at løperne til sammen løp 124000 meter, eller 12,4 mil. Den som løp lengst var Marius på Fjellsport og Kajakk, med hele 35 runder. Lærerne stilte også med et lag. Der var det Ulf Langmo som løp med 29 runder, med god støtte fra sine kollegaer.

Nesten hele skolen møtte opp for å heie frem lagene sine og stemningen var helt på topp. Løpet hadde nok ikke vært det samme uten supporterne!