UTLYSNINGSTEKST 2

Har du lyst på en spennende jobb med den fantastiske Helgelandsnaturen som utgangspunkt?

En av våre lærere har søkt permisjon, og vi har derfor ledig vikariat som

LÆRER på Fjellsport og Kajakk New Zealand

Under forutsetning om godkjenning fra styret utlyser Vefsn Folkehøgskole vikariat i 100 % stilling for lærer med hovedansvar for friluftslivlinja Fjellsport og Kajakk, fra 1. august 2019 og ut skoleåret 19/20.

Du kan lese mer om linja og Vefsn Folkehøgskole på arkiv.vefsnfolkehogskole.no

Vi ønsker at du som søker

• har formell kompetanse innen friluftslivveiledning, med hovedvekt på vinterfriluftsliv, kajakk og klatring
  • har lyst å jobbe med voksen ungdom
  • ønsker å arbeide med hele mennesket
  • er allsidig og positiv
  • har evne til både samarbeid og selvstendig arbeid
  • har førerkort for minibuss
  • har pedagogisk utdanning. Praksis innenfor fagområdene og skoleslaget vil bli vektlagt.

Hos oss får du

• et godt og pulserende arbeidsmiljø med allsidig kompetanse
  • medbestemmelse og innflytelse
  • utfordrende og varierte arbeidsoppgaver i en bedrift i utvikling
  • fantastisk natur i umiddelbar nærhet
  • lønn etter tariff
  • medlemskap i Statens Pensjonskasse

Vefsn Folkehøgskole har en AKTIV og en KREATIV seksjon, med linjer innen fagområdene idrett, fotball, friluftsliv, e-sport, film, teater, musikk og sceneproduksjon. Arbeidsområdene vil i hovedsak være tilknyttet friluftsliv på den AKTIVE seksjonen, men det er ønskelig at søker dekker flere av skolens fagområder. Også fellsfag, prosjekter og valgfag vil være en del av arbeidsområdet. Stillingen innebærer sosialpedagogisk arbeid i tråd med retningslinjer for folkehøgskolen.

Søknad med CV/ attester og vitnemål sendes toppen@arkiv.vefsnfolkehogskole.no eller

Vefsn Folkehøgskole,

Odin Benums vei 21

8665 Mosjøen

Søknadsfrist 8. juli 2019

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju på telefon. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

For spørsmål, ta kontakt med Vefsn folkehøgskole på 75172411 eller

Konstituert rektor Bodil Nystad på 95911678.