Regelmessig fysisk aktivitet er viktig for å opprettholde god funksjonsevne, styrker muskulaturen og gir bedre balanse og koordinasjon. Vi mennesker er trenbare gjennom hele livet, og det er aldri for sent å begynne. Elevene på Fitness Puls PT er en treningsglad gjeng som setter seg mål. Det å ha langsiktige mål og delmål er nøkkelen til suksess. Men uten motivasjon klarer vi aldri å nå målene våres. Motivasjon er det som gir handlingene våre retning og styrke, og som regulerer handlingene. Hvis du ligger på sofaen og ser på et TV program, men samtidig tenker du at du har lyst å trene. Hva du velger å gjøre avhenger av hvilken aktivitet som motiverer deg mest.

Dra dekk opp motbakke

Det å ha trua på seg selv og positive tanker om det ønskede resultatet er viktig for gode handlingsmønstre. Elevene har alle ulike mål med treningen og dette er med på å påvirke hva vi gjør på linjen. Elevene har mye egentrening hvor de kan jobbe målrettet mot det målet de har valgt. Vi må alle ha tru på egne evner og våres fysiske forutsetninger for å klare oppgaven. Forskning viser at høy mestringstro gir større sansynlighet for høy innsats, valg av utfordringer og større glede i aktiviteten.

IMG_1426

Etter en lang vinter inne på Frisk 3, kan vi nå ha mye av treningen ute i friluft. Dette kan skape ny treningsglede og ny motivasjon til å nå målet sitt. Det er viktig å skape en variasjon i trening som styrker både muskler og hjertet. Trening sammen med venner er den beste måten å finne aktivitetsgleden tilbake på de dagene hvor motivasjonen for trening uteblir.

IMG_1430

Sammen blir vi sterkere!!