Nå har teaterklassen spilt sin siste forestilling med « Verdens mest forelska par» av Rune Belsvik. Denne forestillingen har alt ? En leken, humoristisk, morsom forestilling som forteller mye om den store forelskelsen. Vi møter innbyggerne i Bløygen, verdens minste kommune med bare 13 innbyggere, og møter dem i deres liv med store opp og nedturer. Dette er en barneforestilling som passer til alle fra 10 til 100 år. Vi har nå spilt sju forestillinger med variert publikum, og alle har kost seg stort. En 5.klassing kom fram etter forestilling og oppfordret oss til å spille en gang til. Med en gang. Da vet vi at vi har lykkes ?

Det har vært en spennende og lærerik produksjon å jobbe med. Stykket har merkelige og vindskeive karakterer som har utfordret vår fantasi og skaperevne. Vi ønsket å skape et fargerikt univers, og har lekt oss med scenografien. Vi har snakket mye om kjærlighet, kjærlighetssorg, og forelskelse, så rent personlig har det også vært litt å lære ?

Dette var vår siste store produksjon sammen, så litt sårt var det å pakke sammen. Å ta ned scene, lys og rydde bort alt vi har levd med i de fem ukene vi har jobba med stykket er alltid en blanding av veldig trist, og veldig godt. Vi er en gjeng som løfter hverandre fram og, etter hvert deler utrolig mange erfaringer, opplevelser og gleder. Takk for følget gjennom nok en produksjon. Livet i Bløygen, og på Toppen er godt <3