På Toppen ligger vi ikke på latsida.

Like etter vi avslutta valgfaguka med stor suksess, så starta høstens monologprosjekt, der vi jobbet sammen med gjestelærer Julie Christensen Valla. I løpet av to uker, har vi jobba med ulike kunstuttrykk for å stimulere kreativitet og skaperglede.

Med utgangspunkt i malerier vi selv malte, skulle vi skrive egne personlige monologer. Disse skulle vi deretter fremføre i skolens blackbox for både skolen, og byens videregående musikklinje. Hele gjengen var skikkelig nervøse når vi fikk høre om dette, men nå, etter vi har fremført med kjempesuksess, er vi alle skikkelig fornøyde.

Julie sitt prosjekt hjalp oss på vei til å jobbe med oss selv, og kanskje med ting man aldri har jobba med før. Prosjektet skinte et lys på det at alle har bagasje, og at ingen er fri fra problemer- men også det at det er lov å si det ut høyt. Klassen vår er som en familie, og etter mye gråt og sterke følelser, står vi fortsatt sammen for å løfte hverandre opp. Vi setter enorm pris på det å la alle være den beste versjonen av seg selv, som inkluderer ærlighet.

Vi avslutta med filmkveld sist søndag, hvor klassen stilte med hjemmelagd pizza, og Julie med snacks. Disney-film og smågodt tenkte vi var en perfekt slutt på kapittelet, og med det koste vi oss masse. De to ukene med Julie var en sterk periode, men også en utrolig flott en, og vi gleder oss alle til vi får arbeide med henne igjen!

Å jobbe med utgangspunkt i seg selv, egne tanker, følelser og minner gjør at vi blir bedre kjent med oss selv, og samtidig ennå bedre kjent med hverandre. Nå gleder vi oss til neste prosjekt, som blir noe helt annet- bare til å glede seg!

Brit og Henriette