HelgeLAN 2016

Kippermohallen har blitt transformert til ett gamer paradis.

200 gamere sitter på rad og rekke med glødende skjermer og representer to kjemper i E-sport verdenen: Counter Strike og League of Legends. Her har ungdommer kommet fra hele Helgeland for å kjempe og vinne turneringer. De som ikke spiller på lag har valget å spille Magic the Gathering og Ticket to Ride turneringer. Her er et noe for alle. Og ingen andre enn E-sport lærer Kim Erik Aanes hadde ansvar som Lan sjef under HelgeLAN! Her var det fem søvnløse dager, både for de med ansvar og deltagerne.

E-sport linja fra Toppen stilte opp med deltagere i både Counter Strike og League og Legends. Klassen hadde forberedt seg for LAN-et siden skolestart 6 uker siden, og ga sitt beste i håp at innsatsen deres kunne vinne dem turneringene. Dessverre var det mange andre ivrige gamere som også stilte opp med konkurranse instinkt, med all intensjon om å vinne tittelen som vinner. Nå forbereder E-sport seg til neste store Lan, DreamHack!

Marius Engan, en Counter Strike gamer på E-sport linja, konkurrerte også i en Hearthstone turnering, og kom hele veien til andre plass! Heder og ære til han!

Marius Engan vinner andre plass i Hearthstone turnering

Work@Music – Laptop stilte opp med to DJ-er som skulle prøve sitt beste å få alle gamerne til å løfte blikket fra skjermen foran dem. Med masse bass og fete beatz tok Ruben Eide Johnsen og Thomas Fredriksen over Kippermohallen, som bare ble forsterket av LLS sitt fantastiske lys show (Aaron Sebastian Blåsmo Frantzen, Johannes Sandal og Levi Engeli Johansen). Sammen rocka de Kippermohallen og skapte topp stemning.

Toppen representerte sterkt på HelgeLAN, med både ansvarspersoner, deltagere og besøkende. Bodil Nystad, som aldri hadde vært på LAN før, var imponert over hvor konsentrerte ungdommene var. Alt i alt var det en fantastisk opplevelse i fantasiens verden. Game on!

Vil du se en video av HelgeLAN ka du trykke på denne linken til HelgeLAN sin facebook side:

HelgeLAN 2016

Skrevet av Lisa Ovidia Knardal