Friluftsliv Lett er en veldig fin og mangfoldig gruppe. Vi har studenter fra hele Norge, så vel som fra Nederland og USA! Alle var nok ganske nervøs på dag 1, men det har vært helt fint siden. Tradisjonen tro hadde vi rumpefotballturnering første skoleuke, med kostymer og full pakke!

Work at Music – Band er en utrolig gjeng som har funnet tonen veldig godt fra dag en. Lista for forutsetningene til å ha et fantastisk år på band-linja ble lagt ekstremt høyt etter en formidabel elevkveld med både lærere og alle de andre elevene på scenen.

Esport er godt oppfylt, med spillere som utgjør lag innenfor «League of Legends», «Overwatch» og «Fortnite». Vi er stolte over å kan representere esport på et skolenivå, og er heldige som får lov til å delta innenfor sporten. Med en kjempefin gjeng ser vi positivt på morgendagen med mye øving og nye kunskaper og ferdigheter som kan relateres i hverdagen!

Fjellsport & Kajakk NZ er en herlig gjeng med folk fra land og strand, nord til sør. Det kan sies at vi nødvendigvis ikke har vært så mye samlet denne første uka på Toppen, men bare vent. Om litt starter linjeuker, og da blir det full action! Vi blir garantert en sammensveisa gjeng, da folk har erfaring med ulike deler av friluftslivet, som havpadling, elvepadling, stisykling m.m. Grunnlaget er bra for noen flotte ni måneder. Mange har nok allerede gått utenfor komforsonen, da Fjellsport bød resten av skolen opp til dans på årets første elevkveld. Vi stilte også godt kledd til rumpefotball-turneringen med sekk og termos. KakaOOoo SKÅL!

Idrett alt er i år en klasse på 20 elever, en største klassen på skolen. Det er en fantastisk gjeng som er satt sammen, der alle interesserer seg for forskjellige idretter, men er åpen for å prøve alt. Når klassen er sammen er det alltid god stemning, og det året som kommer nå kommer til å bli et herlig år!

W@M laptop er en herlig gjeng bestående av energiske og ivrige mennesker. Allerede etter en uke er vi godt sammenspleiset, og engasjementet i klassen har ført til at vi vant årets rumpefotballturnering. Vi gleder oss til å komme i gang med musikken snart! Til tross for at folk har litt forskjellig erfaring med musikkproduksjon ser det ut som det kan bli mye bra musikk og kule samarbeid utover året!

Selv med tanke på at ingen kjente hverandre fra før av på linja, og itilegg at noen knapt hadde tatt i et kamera før, så har Nettserie iløpet av første uken, laget en teaser til deres egen serie- som kommer på youtube. Selvom dette er den minste linjen på skolen, er dette en kreativ og effektiv gjeng! Det er nå planlagt mange ulike prosjekter, så det er bare å følge med på youtube kannalen: VefsnFolkehøgskole

Skuespiller-gjengen i år er ein heilt herleg gjeng, med ti elever som allereie har vorte ein skuespiller-familie. På berre ei uka, har klassen vore i kostymer, hatt trivsling med kake og is, hatt mykje leikar, og laga ein heilt eiga førestilling for skulens elevkveld. Som den samansveisa gjengen dei er, er det null tvil om at det blir masse fantastiske førestillingar i løpet av året saman på Toppen!