Noe av det som er spesielt med å gå på folkehøgskole er at elevene bor så tett sammen. Mange er spente på hvordan det skal bli å bo hjemmefra for første gang og ikke minst sammen med noen de ikke kjenner fra før. Her får dere møte avdeling «Myken» på Toppen Panorama.

Møt de som bor her:

Olav (Fotball)

Olav sier opplevelsen hans så langt på internatet har vært god og at det meste lever opp til forventningene. Det eneste Olav pirker litt på er at noen i huset er sent oppe på kveldstid.

Betina (Fotball)

Betina er svært fornøyd med tilværelsen og kan fortelle oss at den så langt har overgått hennes forventninger. Hun mener selv hun har gjort en god avgjørelse med å gå her. Betina sier også at de har spilt en del kort sammen som en gruppe og at de var på markedet i byen sammen. Med andre ord så er stemningen helt på topp! Natteroen har hun ingenting å si om bortsett fra at det har gått fint.

Åsmund (Sceneproduksjon)

Åsmund er en av de som nettopp har byttet hus og han forteller oss at den nye avdelingen er mer rolig og stille en den forrige han bodde på, med unntak av at romkameraten hans Olav innimellom brøler som en dinosaur. Han forteller også at de på huset egentlig ikke er der, og at de bruker mer tid på nabohuset. Når han blir spurt om natteroen på huset så sier han at han sannsynligvis er den som bråker mest, men at Kristian og Martin har en tendens til å lukke dørene sine ganske høylytt. Tross dette så har han det ganske fint her.

Amalie (Teater)

Amalie er den ryddige på avdelingen. Hun er den eneste av de som mener at det ikke er rent nok på huset, og hun er også den eneste som gjør noe med det. Hun forteller oss at det er uvant å bo med så mye folk. Amalie forteller oss at hun og Kristian, som også bor der, gikk på samme videregående skole før de kom hit og at hun er veldig positiv til gruppen. Hun sier forteller også at hun var litt spent på om de andre kom til å ta hensyn til hverandre og om kommunikasjonen kom til å være bra, men at ingen av de tingene viste seg å være et problem.

Kristian (Laptopmusiker)

Kristian sier egentlig ikke så mye, men han kan avsløre at han var veldig spent på hvem romkameraten hans kom til å bli før han begynte her. Han kan nå avsløre at han er kjempefornøyd med romkameraten (Martin) og at de klikker godt sammen. Kristian sier at de største utfordringene for han er å komme inn i gode rutiner og å ha det ryddig på rommet. De andre på gruppa har han ingenting negativt å fortelle om.

Martin (Laptopmusiker)

Martin forteller oss om en langvarig «krig» med hus 3, som involverer stjeling av potteplanter og som er i ferd med å utvikle seg. Han fortsetter med at de hadde alle seks plantene på huset sitt på et punkt, men nå har de bare to igjen. Etter dette så snakker han om hvor greit han har det på huset og hvor fornøyd han er med romkameraten (Kristian). Til slutt nevner han at han sovner sent og sover lenge, noe både han og Kristian jobber med.

Cecilie (Teater)

Til slutt har vi Cecilie. Hun sier at hun var skeptisk til folkehøgskole først, men at hun nå synes det er kjempebra. Cecilies største utfordring har vært hvor tett de bor sammen.

Toppen Panorama Mosjøen, overnatting med utsikt til Øyfjellet, Vefsna, Vefsnfjorden og Mosjøen by. Ligger på Halsøytoppen og eies av Vefsn Folkehøgskole.

Det ser ut som om de har funnet tonen og vi ønsker dem lykke til med resten av året. Møt resten av årets elever her.