Hele gjengen

Søndag 22. November var det duket for studietur til Stockholm. Både Lys Lys Scene og Work@Stage var med, og vi var klare for en uke med masse forestillinger, kos og lærdom. Samme dag som vi kom dro vi på første forestilling. Da fikk vi se farsen ”En Fröjdefull Jul” på Stadsteatern. Dagen etter ble det omvisning på Stadsteareren. Der fikk vi se hvordan det jobbes på et stort teater, før det ble en koselig fellesmiddag på kvelden. De neste dagene så vi to forestillinger nesten hver dag. Vi fikk blant annet se ”Vågen” som var en dramatisert versjon av eksperimentet ”Bølgen”. Eksperimentet gikk ut på at en lærer ville vise klassen sin hvor stor påvirkningskraft en enkelt person har og hvor lett det er å følge mengden. Eksperimentet ble avbrutt da det gikk helt over styr. Forestillingen fant sted i et klasserom hvor publikum satt på pulter og var en del av elevene. Skuespillerne satt sammen med oss ved enkelte pulter og en var lærer. En veldig interessant forestilling som ble godt likt av hele gjengen. Etter forestillingen var vi også med på workshop sammen med skuespillerne.  Vi fikk også se musikalene ”Cabaret” og ”Paraplyerna i Cherbourgh”. I tillegg var vi også på suppe-teateret ”En løst knuten hand” og på opreaforestillingen ”La Traviata”. Siste forestillingen, bare noen timer før hjemreise, var dukkeforestillingen ”Petras prick” for barn i aldersgruppen 2-6 år. Forestillingen var helt fantastisk! Både store og små satt som tente lys fra start til slutt.

Under oppholdet besøkte vi også Stockholms Dramatiska Högskola med omvisning og presentasjon av skolen. LLS besøkte SAE Soundtrade Studio hvor mange verdenskjente og store artister, som ABBA, Europe, Ranmstein, Timbuktu, Robyn og Pink, har spilt inn plater. I tillegg til studio fikk vi omvisning på skolen som ble drevet parallellt med studioet. Vi fikk sett veldig mye forskjellig og opplevd masse spennende. Det har vært en fantastisk fin uke og vi har kost oss skikkelig! Nå er vi inspirerte og klare for de nye spennende prosjektene på programmet, nemlig Work@Music og Lyd Lys Scene sin elevkveld og Work@Stage sine monologer!