Møt årets elever på Toppen, kull 2021-22. En vanvittig flott gjeng med nydelige mennesker, som allerede er godt i gang på linjene. Vi gleder oss veldig til fortsettelsen i lag med disse kreative, spreke og spennende folkene.

Friluftsliv LETT

Årets gjeng med tøysete og rause folk liker å gå tur, spise god mat og kose masse. Friluftsliv LETT liker å være sosial, og byr gjerne på seg selv. Vi er en fargefull gjeng fra hele landet som synes det er litt rart å tenke på at vi (i skrivende stund) bare har vært sammen en mnd. Det føles som vi aldri har gjort noe annet!

Idrett og Friluftsliv

Idrett og friluftsliv er verdens herligste gjeng. Klassen hadde en fin tur langs Helgelandskysten i uka som gikk. En av toppturene de gikk var bl.a. Vegatrappa. Her er et bilde av klassen etter å kommet seg opp.

Musikkproduksjon

Vi er Musikkproduksjon klassen på Toppen, og vi driver hovedsakelig med å lage musikk.

Men hva betyr det? Det er flere forskjellige måter å lage musikk på. Man kan bruke PC, ta opp instrumenter, vokaler og ikke minst forskjellige lyder fra daglig liv. Vi lærer hvordan å bruke disse metodene for å lage sanger med bruk av studio software som Ableton. I vår klasse er det veldig forskjell på hvilke sjangre folk liker å lage, fra rap til EDM til metal. Vi jobber sammen og lære av hverandre med våre forskjellige kunnskaper og evner. Noen av oss er god til å bruke PCen, andre til å synge eller rappe, og noen til å spille instrumenter som piano og gitar.

Kreativ MIX

Møt verdens herligste flokk med mennesker? En bukett er alltid finest når blomstene er ulike, men på mystisk vis likevel komplementer hverandre. Sånn er Kreativ Mix klassen☀️ Vi har ikke vært sammen så lenge, men er allerede blitt en liten familie der hver enkelt har sin helt unike plass. Hjertegode og kreative, på leit etter nye erfaringer, venner, opplevelser og kunnskap. Vi gleder oss til fortsettelsen☀️

Musikk

Dette er årets musikklasse! Det er en veldig engasjert og morsom gjeng, som finner på mye gøy! Nivå og kunnskap om musikk er veldig forskjellig fra person til person, derfor har de mye å lære av hverandre! Med Jøran som lærer er ingen dag lik. Elevene får prøve mye forskjellig, og ser frem til alt de skal gjøre, lage og oppleve sammen?

Streaming og Liveproduksjon

Årets streamingklasse er full av varme og trivelige personligheter. Her blir det høyt tempo, mye kreativitet og mange kommer nok til å merke de mange kameraene rundt om kring på tunet i år.

E-sport

E-sport byr på en sprek gjeng som håper på å få utfordret seg selv og andre på mange forskjellige arenaer i år. Med like mye fokus på kos og hygge utenfor skjermen som på skjermen, så blir dette kanonbra!

Fjellsport

Denne uken har Fjellsport og Kajakk utnyttet  hver dag til å være aktiv. Vi har drevet med sportsklatring på mandag. Vært på tur til Rabothytta fra tirsdag til onsdag, i MYE vær. Torsdag gikk klassen opp Via-Ferrataen i Mosjøen og ned Helgelandstrappen. Og til slutt men ikke minst, fredag har vi padlet elvekajakk! En veldig sliten og godt fornøyd gjeng tar nå helg!