Skyggeteater er et spennende virkemiddel, og vi fikk besøk av sceneinstruktør Kari Renate Nilsen for litt siden. Hun kom hit for å prøve ut noen ideer til stykket «Syndens Vaskeri« som ble satt opp i Sandnessjøen 8.-10. mars av teatergruppen Scenesøstre. Samtidig fikk vi en workshop og tid til å leke oss litt.

– Skyggeteater var en ny og kreativ måte å utspille en scene på. Det har jeg ikke vært med på før, sier Aleksandra Bozovic som er elev på LLS. –Jeg og en gutt fra teaterlinja skulle spille inn en scene hvor vi skulle vise et lesbisk par som hadde sex. Vi prøvde også ut andre scener som skulle være med i «Syndens Vaskeri». Blant annet jobbet vi med undertrykking og slaveri.

Elevene var selvfølgelig og så stykket da det var ferdig, og syntes det var spennende å ha fått være med på prosessen.