DSC_0244

Forrige uke jobbet elevene på Work@Stage med performance. Klassen ble delt i to grupper, og hver  av de fikk en uke på å lage ei forestilling. Gruppene fikk hvert sitt tema; selvbilde og «livet er dritkjedlig»  Den ene gruppa valgte å bruke potetkjelleren som spillested, de andre spilte i gangen utenfor blackboxen.  Sammen med LLS forsket gruppene i ulike stemninger og følelser, og tok i bruk forskjellige virkemidler som for eksempel lydkulisser, musikk,  lys og røykmaskin.

Torsdag var det forestilling der resten av skolen var publikum. De fikk se to veldig forskjellige performanceforestillinger, men som begge hadde til felles at de stilte spørsmål ved hva det er vi mennesker bryr oss om og bruker tiden vår på i dag.