IMG_1226

I nærmere 5 uker har teaterklassen jobbet iherdig med førsteproduksjonen, «Mine Barnslige Venner», og endelig kan vi si at det snart er premiere! Søndag, 6. oktober skal vi i ilden i blackboxen på Toppen med forestillinga. Deretter skal vi på turné i Mosjøen på mandag, før vi rigger oss opp igjen på Toppen for de siste forestillingene tirsdag og onsdag.

Hele klassen går nå på tå hev før den store dagen, og vi ligger ikke på latsiden. Denne uka har vi øvd fra morgen til kveld og vi sier oss ikke ferdige før vi er 100% fornøyd!

«Mine Barnslige Venner» er et stykke av LarsVik, som omhandler en dikters evne til å leve seg inn i fantasiens- og hans rollefigurers verden, men har også et viktig budskap om å ikke glemme omverdenen.

Forestillinga er en leken enakter som og setter spørsmål ved de dagligdagse, vanlige tingene i livene våre – hvorfor må stol hete stol? Og hvorfor vi må stå opp hver bidige dag? Dikteren får etterhvert hendene sine fulle når karakterene hennes begynner å leve egne liv. Her får vi servert både alvor og glede!

Her er bilder fra øvingsperioden, sminkeutprøving, og vi har også hatt tid til å kose oss med trivsling!

I morgen er dagen, vi gleder oss!