For en by! For en opplevelse! og ikke minst for noen fine folk å reise sammen med<3

Fine folk

Vi på LLS, Nettserie og Skuespiller dro sammen til Stockholm på studietur nå i november, og vi har hatt det helt fantastisk! Været var jevnt over dårlig, men hva gjør vel det når stemninga er så god. Å reise bort sammen gjør at vi blir mye bedre kjent med hverandre på tvers av linjer og interesser. Når 12 stykker deler et 16mannsrom da får man skikkelig kosemoseoverdose☺ På folkehøgskole kommer man jo veldig tett på, og det gjorde vi også på studietur. Vi bodde kjempefint på Castanea, et utrolig trivelig hostel midt i Gamla Stan. Der er det kort til alt, og utenfor er det et hav av restauranter, kafeer, og små søte butikker. Hver dag spiste vi frokost sammen på «Under Kastanjen», en god start på dagen før vi for avgårde for å ta for oss alt som Stockholm kan by på når det gjelder kultur. Vi møttes også til felles middager de fleste dagene der vi spiste alt fra asiatisk, sushi, italiensk til Mc Donalds. Å være sammen alle oss, knyttet sterke bånd ☺

Tett program

Vi har sett mer enn vi trodde det var mulig å få med seg på 6 dager! Vi har sett opptil 3 forestillinger på en dag, og alle fant sine favoritter. Vi har vært på Queenkonsert og sett legender opptre live så bra at vi nesten ikke fikk sove etter konserten. Vi har sett Dukketeater på Tittutteatret, ungdomsteater « Panik i Flickrummet» på Stadsteatern, Skärgården, Dans/performanceforestillingene «Juck» og « Hairytales», «Bull» en sterk forestilling om mobbing,    « Because I’m worth it»  en teater/dansforestilling om det å leve i åpne forhold, «Sanningen» en forrykende forestilling om utroskap som vittig nok fikk hele salen til å hikste av latter, og sist men ikke minst så vi Book of Mormon på Chinateatern! Vi elsket forestillingen alle sammen, den var så hysterisk morsom, så satirisk, så frekk, at vi måtte bare gi oss over.

I tillegg til forestillinger, fikk vi også med oss et fint besøk på Dramatiska Högskolan , der flere av oss fikk lyst til å søke der senere. Og så fikk vi en omvisning på Stadsteatern og sett alle scener, og alle verksteder.

Alt vi har sett, og opplevd, har gitt oss masse inspirasjon til videre arbeid med forestillinger og filmprosjekter.

Shopping og byliv

Stockholm – byen som har ALT! Siden vi hadde ukeskort på alle transportmidler, har vi reist rundt på alt vi hadde lyst til. Noen var på Abbamuseet, andre på Fantasyshop, og vikingebutikk. Mange har også trålet Retro og bruktbutikker og gjort gode kjøp både når det gjelder Lp-plater, film og klær. Noen har sjekka ut kafelivet, og drukket seg gjennom alle typer kaffe, mens andre igjen har latt visakortet gå varmt inne på byens store kjøpesenter. Alle har hatt tid og rom til å gjøre det de likte best, og det har gjort at stemninga har vært god, og folk har vært glade og fornøyde.

Takk for turen til alle fine folk ☺ Turen overgikk alle våre forventninger.