måken jonatan på moFor Lyd, lys, scene har de siste ukene vært hektiske og de har hatt mye å gjøre
for om lag 4 uker siden begynte planleggingen av vår prosjektet «Måken Jonatan».
hvor de fikk bryne seg på scenografi, kulisser og fikk vært med på å sette opp et teaterstykke helt fra scratch.

fra utforming av selve teaterstykke i gymsalen på skolen, leting etter kulisser nede i finnvika, maling av lerret og lyd- og lysprogrammering, endte det opp i fullpakket lastebil. Etter mye planlegging og hardt arbeid dro lyd lys scene, teater og work@music ut på en miniturné.
Først dro de til Mo i Rana hvor de hadde en forestilling for rundt 50 elever for så å avslutte turnéen hjemme i Mosjøen Kulturhus med rundt 170 tilskuere på første forstilling og full sal på siste med litt over 300 tilskuere.

Etter endt turné på torsdagen gikk det rett til opprigg til årets Vårball i regi av elevrådet
hvor det meste av lyd og lys ble tatt på sparket under konserten som  elevene på «prepatory year» hadde satt i stand til ballet.

Når vårballet endelig var i boks så begynte smått planleggingen av neste helg og fjordårstreffet hvor det skulle være mimrekveld på lørdagen med diverse innslag fra fjordåret.
Med fjordårets Work@music sine «hit»-låter og diverse mimrevideoer,  så har nesten alle på Lyd Lys Scene fått prøvd seg på Lyd eller Lys de siste 4 ukene.

Kort oppsummert så har den siste perioden bestått av mye planlegging og hardt arbeid, mange opp og nedrigger, og ikke minst en del sene kvelder med lite søvn.
Sett bort i fra det så har det også vært en hel del kos og moro i denne perioden!