Vefsn Folkehøgskole er ei allsidig skole, og vi tror at mange ulike aktiviteter og tilbud gir grobunn for vekst og trivsel. To ganger i året har vi ALT OG LITT TIL -uke, der vi legger bort den vanlige timeplanen og gjør noe annet. Nå har vi ei uke med bare valgfag, og gjett om folk koser seg! I år kan elevene velge mellom Ballspill, Foto/Photoshop, Brodering, Snø og ski, Tradisjonsmat, Teater, Klatring og Musikkproduksjon.

Vi har vært en runde på huset og sjekket stemningen.

Tradisjonsmat lagde blant annet pølser, fiskekaker og melkekake med gomme. Melkekaker er som en liten pannekake, og gomme er en søt risgrøt som er vanlig å ha på.

De som deltok på valgfaget Ballspill fikk blant annet prøve seg på Onebounce og Baseball. Snø og ski fikk også prøvd litt forskjellige aktiviteter i snøværet, og ikke minst ble det tid til litt gøy i pausene.

På valgfaget Brodering tok det av med gerilliabroderi, og på Foto/ Photoshop fikk elevene prøve seg på fotografering og redigering.

Gruppa som hadde Teater denne uka fikk en smakebit på både improvisasjon, installasjon og manusarbeid. Det hele endte med at vi fikk se utdrag fra to manus.

Musikklabben var fylt opp med nye musikkprodusenter fra Friluftsliv og Fjellsport, og i klatreveggen hang det folk fra Musikk. Akkurat sånn vi liker det på Toppen.