MG_3981

På fredag hadde teaterklassen, i samarbeid med LLS, performanceforestilling for de andre linjene. Oppgaven fra teaterlærerne, Brit og Nina, var å forske i ulike stemninger og følelser og ta i bruk uvante hjelpemidler. I en performance skal det meste være utradisjonelt og den ene gruppen valgte å bruke plastikkposer som kostyme. Tittelen på performancen skulle være ”Tilværelsens uutholdelige letthet – en kommentar til verden i dag”.

Klassen var delt opp i to grupper. Den ene gruppen brukte det store teaterrommet, den andre gruppen bassenget. Det ble to veldig forskjellige forestillinger, men til felles hadde forestillingene at de stilte kritiske spørsmål til verden i dag. Elevene brukte mye fantasi, rommene ble brukt på nye måter, tekniske hjelpemidler ble brukt flittig, og bevegelser og uttrykk fikk helt andre betydninger.